The word was, were, is that two of the verb to be (is, am, are) will have to do is to transform it. It is a headache to students. Worth, Texas that was read from is, am. were read on the Web are. Both these words are translated page, but that is a story in the past. Not on now. 1. Past Simple Tense was, were found to be in the (VP + was, were + noun). I was a student. ผม (เคย) เป็นนักเรียน (student = นาม) By: Nicha Suchart M.2/1 No.26
Verb to have (have, has). Correct Verb to have (have, has) on a verb it means that there is, has been, a verb to have (have, has) on a verb that means I would have, had been, eating.
have applied to include the plural. I, you, we, they ....... etc.
has applied to include the singular. He, she, it ......... etc.
a verb that means to or can be made available to every president. And without the addition of S to the verb, the verb prefix can use Channel 1. (The thing to remember is that it can also be a noun meaning tin). Can use when acting as a verb. The structure of the sentence as follows:. President + can + verb Channel 1. For example. Thay can speak English? Sue can swim. Marry can play the football. We can play football. He can dance. Jam and Tom can do their homework. You can sing a song very well. The birds can fly. can in negative sentences and interrogative sentences. The latter can not be achieved by denying sentence by sentence as follows. President + can + not + verb 1 boxes. Can the sentence in question. Simple question Can I put it by the next sentence. I wear? End of the sentence. By the following sentence. Can + Can the president to answer questions that can be answered starting with Yes or No to the following sentence. - Yes + president + Can. - No + president + can not + verb 1 + channel .... ... + extensions?
Ing up at the end of the verbs in the Present Continuous Tense with the following principles.
1 . Verbs with a short vowel alone spelling the same. Add another one to add to the spell ing. As swim >> swimming ว่ายน้ำ stop >> stopping หยุด 2. Verbs ending in e drop the e and add the ing. As make >> making ทำ 3. Verbs ending in ie, change the ie to y and add ing. As die - dying ตาย 4. Ing up a basic verb at all, except for some words. As sleep >> sleeping นอนหลับ eat >> eating กิน By : Supatar Uppathem No 39 M 2/1
ตัวอย่างบทสนทนาภาษาอังกฤษเ Mark : If you are free next Sunday. มาร์ค : ถ้าคุณว่างในวันอาทิตย์หน้านี้ Mark : I’d like to invite you to visit us at our new house, Jack มาร์ค : แจ็ค, ผมอยากจะเชิญคุณไปเยี่ยมเราที่บ้านใหม่นี้บ้าง Jack : Thank you, that’s very kind of you. แจ็ค : ขอบคุณครับ, คุณช่างกรุณาเหลือเกิน Jack : I’d love to come. แจ็ค : ผมยินดีจะไปครับ ------------------------------------------------------------------------- A: Hey George. Haven’t seen you for ages. How have you been? หวัดดี จอร์จ ไม่ได้เจอกันซะนานเลย สบายดีหรือเปล่า B: I’ve been wonderful, and you? สบายดีมาก เราเพิ่งกลับมากจากวันหยุดพักผ่อนเมื่อวานนี้เอง A: Well, I just quit my job yesterday. เอ่อ เราเพิ่งลาออกจากงานมาเมื่อวานนี้เอง B: Really? Why did you quit? จริงหรอ ทำไมถึงลาออกละ A: I’m going to Australia to study for Master’s Degree. เรากำลังจะไปเรียนต่อปริญญาโทที่ออสเตรเลียนะ B: Wow. Finally, you’re making you dreams come true. I remember last time we met you said that you wanted to study abroad. ว้าว ในที่สุด ฝันนายก็เป็นจริงสักที เรายังจำได้เลย ตอนที่เจอกันครั้งสุดท้าย นายยังพูดแย่เลยว่าอยากจะไปเรียนต่อ A: Right. I’ve been waiting for this my whole life. ถูกต้อง เรารอโอกาสนี้มาชั่วชีวิตเลยเนี่ย
------------------------------------------------------------------------------- A: I’m terribly sorry. I’ve just lost your pen. ขอโทษจริงๆ ฉันทำปากกาเธอหาย B: That’s all right. ไม่เป็นไร A: That was your birthday present, wasn’t it? I promise I’ll find the same one for you. มันเป็นของขวัญวันเกิดเธอใช่มั้ย ฉันจะหาปากกาด้ามที่คล้ายกันมาให้แล้วกัน B: Yes, but don’t worry about it. It was an old one anyway. ใช่ แต่ไม่เป็นไรหรอก ยังไงมันก็ค่อนข้างเก่าอยู่แล้ว A: Please, let me buy you a new one. I really feel bad about it. ได้โปรดให้ฉันซื้อให้คุณใหม่เถอะ ฉันรู้สึกแย่กับมันจริงๆนะ B: Well, if you insist. ก็ได้ ถ้าเธอยังยืนกรานที่จะซื้อมัน
Grammar : Present Simple Tense 1) To talk about events or actions. Happens all the time or recurring over and over again like - I drink a lot of water. 2) The action. Until a character is used to indicate the frequency of such acts. We always used to. Frequency adverbs (Adverbs of Frequency) help to show the frequency of such acts. - I always do my homework. * However, the sentence is. Frequency adverbs (Adverbs of Frequency) is not necessarily always the Present Simple Tense, depending on whether Sentence mention. Such action at any moment. - I usually went to a museum. (Past Simple Tense) - I will always love you. (Future Simple Tense) 3) The event or action. Always true (fact) or the laws of nature (natural law) without the need to act. Occurring while speaking or otherwise. - Snow is white. 4) To speak to a schedule (Schedule) or plan (Plan), which was placed as - The meeting starts from 8.30 am until 10.00 pm. 5) Used to guide the approach or teach. - How do I get to the nearest mall? Go straight and turn left on the next corner. Structure Subject + Verb1. Affirmative sentence I / You / We / They: eat: seafood. He / She / It: knows: about you.
Structure Subject + do / does + not + Verb1. Negative sentence I / You / We / They: do: not: eat: seafood. He / She / It: does: not: know: about you.
Structure Do / Does + Subject + Verb1? Question. Do. I / you / we / they: eat: seafood? Does. he / she / it: know: about you?
Structure Who / What / Where / When / Why / How + do / does + Subject + Verb1? Question. Why do. I / you / we / they: eat: seafood? What does. he / she / it: know: about you.
Wh- Question! คือ ประโยคคำถามที่ไม่ต้องการคำตอบว่า Yes หรือ Noแต่ต้องการเป็นรายละเอียด เวลาออกเสียง ท้ายประโยคไม่ต้องออกเสียงสูงขึ้นการถาม-ตอบ Wh- Question จะแบ่งออกเป็น 3 ลักษณะ คือ 1. ถามเกี่ยวกับประธานของประโยคว่าคือใครหรืออะไร(ขึ้นต้นด้วย Who หรือ What) คำตอบมักจะเป็นคำนาม แบ่งออกเป็น 2 กลุ่ม คือ 1.1 ถ้าประธานเป็นคน จะถามขึ้นต้นด้วยคำว่า Who โดยใช้โครงสร้างประโยคคำถามดังนี้ Who + (Verb to be หรือ คำกริยาช่วย + คำกริยารูปเดิม หรือ คำกริยาช่อง 1) + (ส่วนเติมเต็ม) + ? เช่น => Who is in the classroom? (ใครอยู่ในห้องเรียน) => John is in the classroom. (John อยู่ในห้องเรียน) => Who can speak Japanese? (ใครพูดภาษาญี่ปุ่นเป็น) => Ludda can speak Japanese. (ลัดดาพูดภาษาญี่ปุ่นเป็น) => Who rides a bicycle to school? (ใครขี่จักรยานมาโรงเรียน) => Somsak rides a bicycle to school. (สมศักดิ์ขี่จักรยานมาโรงเรียน) => Who goes to the market every morning? (ใครไปตลาดทุกเช้า) => Malee goes to the market every morning. (มาลีไปตลาดทุกเช้า) 1.2 ถ้าประธานเป็นสัตว์หรือสิ่งของจะถามขึ้นต้นด้วยคำว่า What โดยใช้โครงสร้างประโยคคำถามดังนี้ What + (Verb to be หรือ คำกริยาช่วย + คำกริยารูปเดิม หรือ คำกริยาช่อง 1) + (ส่วนเติมเต็ม) + ? เช่น => What is in the box? (อะไรอยู่ในกล่อง) => A pen is in the box. (ปากกาอยู่ในกล่อง 1 ด้าม) => What can sing? (อะไรที่ร้องเพลงได้) => Jim's bird can sing. (นกของ Jimร้องเพลงได้) => What plays football with John? (อะไรเล่นฟุตบอลกับ John) => A dog plays football with John. (สุนัขเล่นฟุตบอลกับ John) 2. ถามเกี่ยวกับกรรมของประโยคว่าคือใครหรืออะไร(ขึ้นต้นด้วย Who หรือ What) มักจะตอบด้วยคำนามหรือคำสรรพนามแบ่งออกเป็น 2 กลุ่ม คือ 2.1 ถ้ากรรมเป็นคนจะถามขึ้นต้นด้วยคำว่า Who โดยใช้โครงสร้างประโยคคำถามดังนี้ Who + do หรือ does + ประธาน + คำกริยารูปเดิม + (ส่วนเติมเต็ม) + ? เช่น => Who do you love? (คุณรักใคร) => I love you. (ฉันรักคุณ) => Who does Mr. White hate? (Mr. White เกลียดใคร) => He hates John. (เขาเกลียด John) 2.2 ถ้ากรรมเป็นสัตว์หรือสิ่งของจะถามขึ้นต้นด้วยคำว่า What โดยใช้โครงสร้างประโยคคำถามดังนี้ What + do หรือ does + ประธาน + คำกริยารูปเดิม + (ส่วนเติมเต็ม) + ? เช่น => What do Tom and Tony eat every day? (Tom และ Tony ทานอะไรทุกวัน) => They eat noodles every day. (พวกเขาทานก๋วยเตี๋ยวทุกวัน) => What does Susan drink every morning? (Susan ดื่มอะไรทุกเช้า) => She drinks milk every morning. (หล่อนดื่มนมทุกเช้า) 3. ถามเกี่ยวกับส่วนขยายของกรรม เช่น ที่ไหน/เมื่อไหร่/อย่างไร ฯลฯ (จะไม่ขึ้นต้นด้วย Who หรือ What) อาจจะตอบด้วยคำ หรือกลุ่มคำ (วลี) เช่น 3.1 ถามขึ้นต้นด้วย Where ถ้าต้องการรายละเอียดว่า "ที่ไหน" โดยใช้โครงสร้างประโยคคำถามดังนี้ Where + do หรือ does + ประธาน + คำกริยารูปเดิม + (ส่วนเติมเต็ม) + ? เช่น => Where do you go every Saturday? (คุณไปไหนทุกวันเสาร์) => I go to Chiangrai every Saturday. (ฉันไปเชียงรายทุกวันเสาร์) => Where does he go every Sunday? (เขาไปไหนทุกวันอาทิตย์) => He goes to Chiangrai every Sunday. (เขาไปเชียงรายทุกวันอาทิตย์) 3.2 ถามขึ้นต้นด้วย When ถ้าต้องการรายละเอียดเป็นเวลาว่า "เมื่อไหร่" โดยใช้โครงสร้างประโยคคำถามดังนี้ When + do หรือ does + ประธาน + คำกริยารูปเดิม + (ส่วนเติมเต็ม) + ? เช่น When do Tom and Tony watch TV? (Tom และ Tony ดูทีวีเมื่อไหร่=ตอนเวลาเท่าไหร่) => They watch TV at 8 o'clock. (พวกเขาดูทีวีตอน 8 นาฬิกา) => When does Tom watch TV? (Tom ดูทีวีเมื่อไหร่=ตอนไหน) => He watches TV at night. (เขาดูทีวีตอนกลางคืน) => When does Mary play basketball? (Mary เล่นบาสเก็ตบอลเมื่อไหร่=ตอนไหน) => She plays basketball in the evening. (เธอเล่นบาสเก็ตบอลตอนเย็น) 3.3 ถามขึ้นต้นด้วย How ถ้าต้องการรายละเอียดว่า "อย่างไร" โดยใช้โครงสร้างประโยคคำถามดังนี้ How + do หรือ does + ประธาน + คำกริยารูปเดิม + (ส่วนเติมเต็ม) + ? เช่น => How do you go to Bangkok? (คุณไปกรุงเทพอย่างไร=เดินทางโดยอะไร) => I go to Bangkok by bus. (ฉันไปกรุงเทพโดยรถโดยสารประจำทาง) => How does Somsri go to the market? (สมศรีไปตลาดอย่างไร) => She goes to the market on foot. (หล่อนเดินไปตลาด)
The Verb To Do The verb to do is another common verb in English. It can be used as an auxiliary and a main verb. It is often used in questions. Forms of To Do Present Past Perfect Form Continuous Form I / you / we / they do did have / had done are / were doing he / she / it does did has / had done is / was doing As an auxiliary verb do is used with a main verb when forming interrogative or negative sentences, or for adding emphasis. It is also called the dummy operator or dummy auxiliary. Question Positive Statement (spoken) Negative Statement (spoken) Singular Do I? I do I do not (I don't) Do you? You do You do not (You don't) Does he/she/it? He/she/it does He/she/it does not (He/she/it doesn't) Plural Do we? We do We do not (We don't) Do you? You do You do not (You don't) Do they? They do They do not (They don't) Examples Do Does Question - ? "Do you always take the bus to work?" "Does she ever do her homework on time?" Positive Answer - Yes "Yes, I do." "Yes, she does." Negative Answer - No "No, I don't." "No, she doesn't." The most common question using "do" that you will probably hear whilst learning English is "What do you do?" The person asking simply wants to know what you do for a living. Question Possible answers What do you do? I'm a student. I'm an architect. I'm a trainee architect. I'm looking for work. I'm on a career break. I'm a volunteer. I'm a housewife. / I'm a househusband. I'm a pensioner. / I'm retired. What does he / she do? He / She's a student. He / She's an architect. He / She's a trainee architect. He / She's looking for work. He / She's on a career break. He / She's a volunteer. He / She's a housewife. / He / She's a househusband. He / She's a pensioner. / He / She's retired. What do we / they do? We / They are students. We / They are architects. We / They are trainee architects. We / They are looking for work. We / They areon a career break. We / They are volunteers. We / They are housewives. / We / They are househusbands. We / They are pensioners. / We / They are retired. When using the continuous tense do becomes doing and it doesn't change. Doing Question - ? "What are you doing? Are you doing your homework?" Positive Answer - Yes "Yes, I am ." Negative Answer - No "No, I'm not." When using the simple past tense do becomes did and it doesn't change. Did Question - ? "Did you always take the bus to school?" Positive Answer - Yes "Yes, I did ." Negative Answer - No "No, I didn't ." When using the perfect tense do becomes done and it doesn't change. Done Question - ? "Have you done your homework?" Positive Answer - Yes "Yes I have ." Negative Answer - No "No I haven't." More functions for the verb “to do” The verb “to do” works as a main verb. For example:- YT - My husband does the dishes. ST - Gosh! Did he do them yesterday? YT - Yes he did. Do is used as an auxiliary verb (dummy auxiliary) in the question form. For example: I know the way. Do you know the way? Do is used for emphasis in positive statements. For example: I do like this beer! !Note - As an auxiliary verb 'do' is always followed by the base form of the main verb (infinitive).
This time tomorrow I will be class. เวลานี้ในพรุ่งนี้ผมคงจะสอนหนังสืออยู่ในห้องเรียน
At 8 o’clock this morning I will be writing my third book. เวลา 8 โมงเช้าที่จะถึงนี้ ผมคงจะกำลังเขียนหนังสือเล่มที่ 3 อยู่ (ตอนที่พูดอยู่นี้ยังไม่ถึง 8 โมง)
การใช้ going to วิธีทำกริยาให้อยู่ในรูป be going to มีดังนี้ • เปลี่ยน กริยา be ให้อยู่ในรูปที่เข้ากับประธานเสียก่อน • จากนั้นใส่ going to ตามด้วยกริยาตัวที่เราต้องการสื่อความหมายลงไป (be going to เฉยๆ จะไม่ให้ความหมายเท่าไรนัก เพียงแปลว่า "จะ" เท่านั้น) เช่น ถ้าจะบอกว่า ฉันจะนอน ก็ให้เขียนประธานขึ้นมาก่อนว่า I จากนั้น ทำกริยา be ให้สอดคล้องกับประธาน I ซึ่งก็คือ เปลี่ยนจาก be เป็น am แล้วใส่ going to sleep เข้าไป เพียงเท่านี้ก็จะได้ประโยคว่า I am going to sleep ซึ่งแปลว่า ฉันจะนอน ลองดูตารางต่อไปนี้ ครูใช้กริยา leave ซึ่งแปลว่า ออกเดินทาง ดังนั้น • ประโยคบอกเล่าจึงแปลว่า ...จะออกเดินทาง • ประโยคคำถามแปลว่า ...จะออกเดินทางหรือไม่ • ประโยคปฏิเสธแปลว่า ...จะไม่ออกเดินทาง เช่น ประโยคบอกเล่า I am going to leave. I'm going to leave. ประโยคคำถาม Am I going to leave? ประโยคปฏิเสธ I am not going to leave. I'm not going to leave.
เป็นคำที่ใช้เรียกแทนคำนามเพื่อหลีกเลี่ยงการกล่าวซ้ำ เช่น I, we, you, he, she, it หรือใช้แทนคำนามที่เราไม่ทราบว่าสิ่งนั้นเป็นอะไร หรือใคร เช่น someone, something 3. Verb (คำกริยา )
เป็นคำที่บอกอาการหรือการกระทำ ( action ) หรือบอกความเป็นอยู่ ( being ) หรือสภาวะความเป็นอยู่ ( state of being ) เช่น fly, is, am, seem, look. 4. Adjectives ( คุณศัพท์ )
He bought a new car. เขาซื้อรถใหม่.( new ขยาย car ซึ่งเป็น noun ) They are ugly. พวกเขาน่าเกลียด ( ugly ขยาย they ซึ่งเป็น pronoun ) 5. Adverb ( วิเศษณ์ หรือ กริยาวิเศษณ์)
He works hard. เขาเป็นคนทำงานหนัก (hard ขยาย works ซึ่งเป็น verb) He is very rich. เขาเป็นคนจนมาก ( very ขยาย rich ซึ่งเป็น adjective ) He works very hard.เขาเป็นคนที่ทำงานหนักมาก ( very ขยาย hard ซึ่งเป็น adverb ) 6. Preposition (คำบุพบท )
เป็นคำ หรือกลุ่มคำที่วางหน้า noun หรือ pronoun เพื่อแสดงว่าคำนามหรือสรรพนามนั้นเกี่ยวข้องกับคำอื่นๆในประโยคอย่างไรเช่น on, at, in, from, within
I will see you on Monday. ฉันจะพบกับคุณในวันจันทร์ She was waiting at the restaurant. เธอรออยู่ที่ร้านอาหาร There is a cockroach in my room. มีแมลงสาบตัวหนึ่งในห้องฉัน We must finish the project within a year. ราจะต้องทำโครงการนี้ให้เสร็จใน 1 ปี 7. Conjunction ( คำสันธาน )
Yes/No Question คือ ประโยคคำถามที่ต้องการคำตอบว่า Yes หรือ No เวลาออกเสียง ท้ายประโยคจะต้องออกเสียงสูงขึ้น การตอบคำถามแบบ Yes/No Question จะมี 3 แบบ ตามลักษณะของรูปประโยคคำถาม คือ 1. ถ้าประโยคคำถามขึ้นต้นด้วย Verb to be เวลาตอบก็ต้องใช้ Verb to be เช่น Is John a doctor? ---> Yes, he is. หรือ No, he isn't. Are you Mr. White? ---> Yes, I am. หรือ No, I'm not. 2. ถ้าประโยคคำถามขึ้นต้นด้วยคำกริยาช่วย (Auxiliary Verb) เวลาตอบ ก็ต้องใช้คำกริยาช่วย เช่น Can you speak English? ---> Yes, I can. หรือ No, I can't. Can Tony swim? ---> Yes, he can. หรือ No, he can't. 3. ถ้าประโยคคำถามขึ้นต้นด้วย Verb to do เวลาตอบก็ต้องใช้ Verb to do เช่น Does John speak French? ---> Yes, he does. หรือ No, he doesn't. Do you drink coffee? ---> Yes, I do. หรือ No, I don't.
ความคิดเห็นนี้ถูกผู้เขียนลบ
ตอบลบAre you the tallest student in the class?
ตอบลบBy: Pinpinat Keubang no.49
Very short information. Please write more information to get a better score.
ลบThe word was, were, is that two of the verb to be (is, am, are) will have to do is to transform it. It is a headache to students.
ตอบลบWorth, Texas that was read from is, am.
were read on the Web are.
Both these words are translated page, but that is a story in the past. Not on now.
1. Past Simple Tense
was, were found to be in the (VP + was, were + noun).
I was a student. ผม (เคย) เป็นนักเรียน (student = นาม)
By: Nicha Suchart M.2/1 No.26
Verb to have (have, has).
ตอบลบCorrect
Verb to have (have, has) on a verb it means that there is, has been, a verb to have (have, has) on a verb that means I would have, had been, eating.
have applied to include the plural. I, you, we, they ....... etc.
has applied to include the singular. He, she, it ......... etc.
By: Atittaya sae-ui No 45
More Information
ลบcan.
ตอบลบa verb that means to or can be made available to every president. And without the addition of S to the verb, the verb prefix can use Channel 1.
(The thing to remember is that it can also be a noun meaning tin).
Can use when acting as a verb.
The structure of the sentence as follows:.
President + can + verb Channel 1.
For example.
Thay can speak English?
Sue can swim.
Marry can play the football.
We can play football.
He can dance.
Jam and Tom can do their homework.
You can sing a song very well.
The birds can fly.
can in negative sentences and interrogative sentences.
The latter can not be achieved by denying sentence by sentence as follows.
President + can + not + verb 1 boxes.
Can the sentence in question.
Simple question Can I put it by the next sentence. I wear? End of the sentence. By the following sentence.
Can + Can the president to answer questions that can be answered starting with
Yes or No to the following sentence.
- Yes + president + Can.
- No + president + can not + verb 1 + channel .... ... + extensions?
By: Nutkamon Petchim No. 4 ( อ. อย่าลืมตรวจข้อสอบ 40 ข้อของผมนะครับ )
Ing up at the end of the verbs in the Present Continuous Tense with the following principles.
ตอบลบ1 . Verbs with a short vowel alone spelling the same. Add another one to add to the spell ing.
As
swim >> swimming ว่ายน้ำ
stop >> stopping หยุด
2. Verbs ending in e drop the e and add the ing.
As
make >> making ทำ
3. Verbs ending in ie, change the ie to y and add ing.
As
die - dying ตาย
4. Ing up a basic verb at all, except for some words.
As
sleep >> sleeping นอนหลับ
eat >> eating กิน
By : Supatar Uppathem No 39 M 2/1
I prefer the dialogue in English. :) as well...
ตอบลบตัวอย่างบทสนทนาภาษาอังกฤษเ
Mark : If you are free next Sunday.
มาร์ค : ถ้าคุณว่างในวันอาทิตย์หน้านี้
Mark : I’d like to invite you to visit us at our new house, Jack
มาร์ค : แจ็ค, ผมอยากจะเชิญคุณไปเยี่ยมเราที่บ้านใหม่นี้บ้าง
Jack : Thank you, that’s very kind of you.
แจ็ค : ขอบคุณครับ, คุณช่างกรุณาเหลือเกิน
Jack : I’d love to come.
แจ็ค : ผมยินดีจะไปครับ
-------------------------------------------------------------------------
A: Hey George. Haven’t seen you for ages. How have you been?
หวัดดี จอร์จ ไม่ได้เจอกันซะนานเลย สบายดีหรือเปล่า
B: I’ve been wonderful, and you?
สบายดีมาก เราเพิ่งกลับมากจากวันหยุดพักผ่อนเมื่อวานนี้เอง
A: Well, I just quit my job yesterday.
เอ่อ เราเพิ่งลาออกจากงานมาเมื่อวานนี้เอง
B: Really? Why did you quit?
จริงหรอ ทำไมถึงลาออกละ
A: I’m going to Australia to study for Master’s Degree.
เรากำลังจะไปเรียนต่อปริญญาโทที่ออสเตรเลียนะ
B: Wow. Finally, you’re making you dreams come true. I remember last time we met you said that you wanted to study abroad.
ว้าว ในที่สุด ฝันนายก็เป็นจริงสักที เรายังจำได้เลย ตอนที่เจอกันครั้งสุดท้าย นายยังพูดแย่เลยว่าอยากจะไปเรียนต่อ
A: Right. I’ve been waiting for this my whole life.
ถูกต้อง เรารอโอกาสนี้มาชั่วชีวิตเลยเนี่ย
-------------------------------------------------------------------------------
A: I’m terribly sorry. I’ve just lost your pen.
ขอโทษจริงๆ ฉันทำปากกาเธอหาย
B: That’s all right.
ไม่เป็นไร
A: That was your birthday present, wasn’t it? I promise I’ll find the same one for you.
มันเป็นของขวัญวันเกิดเธอใช่มั้ย ฉันจะหาปากกาด้ามที่คล้ายกันมาให้แล้วกัน
B: Yes, but don’t worry about it. It was an old one anyway.
ใช่ แต่ไม่เป็นไรหรอก ยังไงมันก็ค่อนข้างเก่าอยู่แล้ว
A: Please, let me buy you a new one. I really feel bad about it.
ได้โปรดให้ฉันซื้อให้คุณใหม่เถอะ ฉันรู้สึกแย่กับมันจริงๆนะ
B: Well, if you insist.
ก็ได้ ถ้าเธอยังยืนกรานที่จะซื้อมัน
By : Kantika Phayongsak m2/1 no.46
Grammar : Present Simple Tense
ตอบลบ1) To talk about events or actions. Happens all the time or recurring over and over again like
- I drink a lot of water.
2) The action. Until a character is used to indicate the frequency of such acts. We always used to. Frequency adverbs (Adverbs of Frequency) help to show the frequency of such acts.
- I always do my homework.
* However, the sentence is. Frequency adverbs (Adverbs of Frequency) is not necessarily always the Present Simple Tense, depending on whether Sentence mention. Such action at any moment.
- I usually went to a museum. (Past Simple Tense)
- I will always love you. (Future Simple Tense)
3) The event or action. Always true (fact) or the laws of nature (natural law) without the need to act. Occurring while speaking or otherwise.
- Snow is white.
4) To speak to a schedule (Schedule) or plan (Plan), which was placed as
- The meeting starts from 8.30 am until 10.00 pm.
5) Used to guide the approach or teach.
- How do I get to the nearest mall? Go straight and turn left on the next corner.
Structure
Subject + Verb1.
Affirmative sentence
I / You / We / They: eat: seafood.
He / She / It: knows: about you.
Structure
Subject + do / does + not + Verb1.
Negative sentence
I / You / We / They: do: not: eat: seafood.
He / She / It: does: not: know: about you.
Structure
Do / Does + Subject + Verb1?
Question.
Do.
I / you / we / they: eat: seafood?
Does.
he / she / it: know: about you?
Structure
Who / What / Where / When / Why / How + do / does + Subject + Verb1?
Question.
Why do.
I / you / we / they: eat: seafood?
What does.
he / she / it: know: about you.
By : Jutarut Nakklom No.50 M.2/1
very good
ลบWh- Question!
ตอบลบคือ ประโยคคำถามที่ไม่ต้องการคำตอบว่า Yes หรือ Noแต่ต้องการเป็นรายละเอียด
เวลาออกเสียง ท้ายประโยคไม่ต้องออกเสียงสูงขึ้นการถาม-ตอบ Wh- Question จะแบ่งออกเป็น 3 ลักษณะ คือ
1. ถามเกี่ยวกับประธานของประโยคว่าคือใครหรืออะไร(ขึ้นต้นด้วย Who หรือ What)
คำตอบมักจะเป็นคำนาม แบ่งออกเป็น 2 กลุ่ม คือ
1.1 ถ้าประธานเป็นคน จะถามขึ้นต้นด้วยคำว่า Who
โดยใช้โครงสร้างประโยคคำถามดังนี้
Who + (Verb to be หรือ คำกริยาช่วย + คำกริยารูปเดิม หรือ คำกริยาช่อง 1) + (ส่วนเติมเต็ม) + ? เช่น
=> Who is in the classroom? (ใครอยู่ในห้องเรียน)
=> John is in the classroom. (John อยู่ในห้องเรียน)
=> Who can speak Japanese? (ใครพูดภาษาญี่ปุ่นเป็น)
=> Ludda can speak Japanese. (ลัดดาพูดภาษาญี่ปุ่นเป็น)
=> Who rides a bicycle to school? (ใครขี่จักรยานมาโรงเรียน)
=> Somsak rides a bicycle to school. (สมศักดิ์ขี่จักรยานมาโรงเรียน)
=> Who goes to the market every morning? (ใครไปตลาดทุกเช้า)
=> Malee goes to the market every morning. (มาลีไปตลาดทุกเช้า)
1.2 ถ้าประธานเป็นสัตว์หรือสิ่งของจะถามขึ้นต้นด้วยคำว่า What
โดยใช้โครงสร้างประโยคคำถามดังนี้
What + (Verb to be หรือ คำกริยาช่วย + คำกริยารูปเดิม หรือ คำกริยาช่อง 1) + (ส่วนเติมเต็ม) + ? เช่น
=> What is in the box? (อะไรอยู่ในกล่อง)
=> A pen is in the box. (ปากกาอยู่ในกล่อง 1 ด้าม)
=> What can sing? (อะไรที่ร้องเพลงได้)
=> Jim's bird can sing. (นกของ Jimร้องเพลงได้)
=> What plays football with John? (อะไรเล่นฟุตบอลกับ John)
=> A dog plays football with John. (สุนัขเล่นฟุตบอลกับ John)
2. ถามเกี่ยวกับกรรมของประโยคว่าคือใครหรืออะไร(ขึ้นต้นด้วย Who หรือ What)
มักจะตอบด้วยคำนามหรือคำสรรพนามแบ่งออกเป็น 2 กลุ่ม คือ
2.1 ถ้ากรรมเป็นคนจะถามขึ้นต้นด้วยคำว่า Who
โดยใช้โครงสร้างประโยคคำถามดังนี้
Who + do หรือ does + ประธาน + คำกริยารูปเดิม + (ส่วนเติมเต็ม) + ? เช่น
=> Who do you love? (คุณรักใคร)
=> I love you. (ฉันรักคุณ)
=> Who does Mr. White hate? (Mr. White เกลียดใคร)
=> He hates John. (เขาเกลียด John)
2.2 ถ้ากรรมเป็นสัตว์หรือสิ่งของจะถามขึ้นต้นด้วยคำว่า What
โดยใช้โครงสร้างประโยคคำถามดังนี้
What + do หรือ does + ประธาน + คำกริยารูปเดิม + (ส่วนเติมเต็ม) + ? เช่น
=> What do Tom and Tony eat every day? (Tom และ Tony ทานอะไรทุกวัน)
=> They eat noodles every day. (พวกเขาทานก๋วยเตี๋ยวทุกวัน)
=> What does Susan drink every morning? (Susan ดื่มอะไรทุกเช้า)
=> She drinks milk every morning. (หล่อนดื่มนมทุกเช้า)
3. ถามเกี่ยวกับส่วนขยายของกรรม เช่น ที่ไหน/เมื่อไหร่/อย่างไร ฯลฯ
(จะไม่ขึ้นต้นด้วย Who หรือ What) อาจจะตอบด้วยคำ หรือกลุ่มคำ (วลี) เช่น
3.1 ถามขึ้นต้นด้วย Where ถ้าต้องการรายละเอียดว่า "ที่ไหน" โดยใช้โครงสร้างประโยคคำถามดังนี้
Where + do หรือ does + ประธาน + คำกริยารูปเดิม + (ส่วนเติมเต็ม) + ?
เช่น
=> Where do you go every Saturday? (คุณไปไหนทุกวันเสาร์)
=> I go to Chiangrai every Saturday. (ฉันไปเชียงรายทุกวันเสาร์)
=> Where does he go every Sunday? (เขาไปไหนทุกวันอาทิตย์)
=> He goes to Chiangrai every Sunday. (เขาไปเชียงรายทุกวันอาทิตย์)
3.2 ถามขึ้นต้นด้วย When ถ้าต้องการรายละเอียดเป็นเวลาว่า "เมื่อไหร่"
โดยใช้โครงสร้างประโยคคำถามดังนี้
When + do หรือ does + ประธาน + คำกริยารูปเดิม + (ส่วนเติมเต็ม) + ? เช่น
When do Tom and Tony watch TV? (Tom และ Tony ดูทีวีเมื่อไหร่=ตอนเวลาเท่าไหร่)
=> They watch TV at 8 o'clock. (พวกเขาดูทีวีตอน 8 นาฬิกา)
=> When does Tom watch TV? (Tom ดูทีวีเมื่อไหร่=ตอนไหน)
=> He watches TV at night. (เขาดูทีวีตอนกลางคืน)
=> When does Mary play basketball? (Mary เล่นบาสเก็ตบอลเมื่อไหร่=ตอนไหน)
=> She plays basketball in the evening. (เธอเล่นบาสเก็ตบอลตอนเย็น)
3.3 ถามขึ้นต้นด้วย How ถ้าต้องการรายละเอียดว่า "อย่างไร"
โดยใช้โครงสร้างประโยคคำถามดังนี้
How + do หรือ does + ประธาน + คำกริยารูปเดิม + (ส่วนเติมเต็ม) + ? เช่น
=> How do you go to Bangkok? (คุณไปกรุงเทพอย่างไร=เดินทางโดยอะไร)
=> I go to Bangkok by bus. (ฉันไปกรุงเทพโดยรถโดยสารประจำทาง)
=> How does Somsri go to the market? (สมศรีไปตลาดอย่างไร)
=> She goes to the market on foot. (หล่อนเดินไปตลาด)
BY : Vichuda Sae-hang M.2/1 No. 37
well done
ลบThank you teacher. ^________^
ลบThe Verb To Do
ตอบลบThe verb to do is another common verb in English. It can be used as an auxiliary and a main verb. It is often used in questions.
Forms of To Do
Present Past Perfect
Form Continuous
Form
I / you / we / they
do
did
have / had done
are / were doing
he / she / it
does
did
has / had done
is / was doing
As an auxiliary verb do is used with a main verb when forming interrogative or negative sentences, or for adding emphasis. It is also called the dummy operator or dummy auxiliary.
Question Positive Statement (spoken) Negative Statement (spoken)
Singular
Do I? I do I do not (I don't)
Do you? You do You do not (You don't)
Does he/she/it? He/she/it does He/she/it does not (He/she/it doesn't)
Plural
Do we? We do We do not (We don't)
Do you? You do You do not (You don't)
Do they? They do They do not (They don't)
Examples
Do Does
Question - ? "Do you always take the bus to work?" "Does she ever do her homework on time?"
Positive Answer - Yes "Yes, I do." "Yes, she does."
Negative Answer - No "No, I don't." "No, she doesn't."
The most common question using "do" that you will probably hear whilst learning English is "What do you do?" The person asking simply wants to know what you do for a living.
Question Possible answers
What do you do? I'm a student.
I'm an architect. I'm a trainee architect.
I'm looking for work.
I'm on a career break.
I'm a volunteer.
I'm a housewife. / I'm a househusband.
I'm a pensioner. / I'm retired.
What does he / she do? He / She's a student.
He / She's an architect. He / She's a trainee architect.
He / She's looking for work.
He / She's on a career break.
He / She's a volunteer.
He / She's a housewife. / He / She's a househusband.
He / She's a pensioner. / He / She's retired.
What do we / they do? We / They are students.
We / They are architects. We / They are trainee architects.
We / They are looking for work.
We / They areon a career break.
We / They are volunteers.
We / They are housewives. / We / They are househusbands.
We / They are pensioners. / We / They are retired.
When using the continuous tense do becomes doing and it doesn't change.
Doing
Question - ? "What are you doing? Are you doing your homework?"
Positive Answer - Yes "Yes, I am ."
Negative Answer - No "No, I'm not."
When using the simple past tense do becomes did and it doesn't change.
Did
Question - ? "Did you always take the bus to school?"
Positive Answer - Yes "Yes, I did ."
Negative Answer - No "No, I didn't ."
When using the perfect tense do becomes done and it doesn't change.
Done
Question - ? "Have you done your homework?"
Positive Answer - Yes "Yes I have ."
Negative Answer - No "No I haven't."
More functions for the verb “to do”
The verb “to do” works as a main verb.
For example:-
YT - My husband does the dishes.
ST - Gosh! Did he do them yesterday?
YT - Yes he did.
Do is used as an auxiliary verb (dummy auxiliary) in the question form.
For example: I know the way. Do you know the way?
Do is used for emphasis in positive statements.
For example: I do like this beer!
!Note - As an auxiliary verb 'do' is always followed by the base form of the main verb (infinitive).
By : Warissara Bua-on M.2/1 No.35
ความคิดเห็นนี้ถูกผู้เขียนลบ
ตอบลบThere was once a young Shepherd Boy
ตอบลบwho tended his sheep at the foot of a mountain near a dark forest.
It was rather lonely for him all day
so he thought upon a plan
by which he could get a little company and some excitement.
He rushed down towards the village
calling out
Wolf,Wolf.
and the villagers came out to meet him,
and some of them stopped with him for a consideration time.
This pleased the boy so much
that a few days afterwards he tried the same trick,
and again the villagers came to his help.
But shortly after this
a wolf actually did came out from the forest
and began to worry the sheep,
and the boy of course cried out
wolf, wolf"
still louder than before.
But the villagers, who had fooled twice before,
thought the boy was again deceiving them,
and nobody stirred to come to his help.
So the wolf made a good meal off the boy's flock.
By : Mongkol Promsuwan No.8
Future Continuous Tense เป็น Tense ที่บ่งถึงเหตุการณ์ที่จะเกิดในช่วงเวลาที่แน่นอนในอนาคต โดยโครงสร้างจะมี verb to be (be) มาช่วยและ verb แท้จะอยู่ในรูป -ing ดังนี้
ตอบลบโครงสร้าง: S + will / shall + be + V.ing
John will be taking a nap in the afternoon.
จอห์นจะนอนพักสักงีบในช่วงบ่าย
I shall be reading the newspaper then.
ถัดจากนั้นผมก็จะอ่านหนังสือพิมพ์
การใช้ Future Continuous Tense
1) ใช้ future continuous tense เพื่อบอกว่าการกระทำอย่างหนึ่งจะเกิดและดำเนินต่อเนื่องไปในเวลาเฉพาะช่วงใดช่วงหนึ่งในอนาคต ซึ่งมักจะมีเวลาระบุไว้ในประโยค เช่น
This time tomorrow I will be class.
เวลานี้ในพรุ่งนี้ผมคงจะสอนหนังสืออยู่ในห้องเรียน
At 8 o’clock this morning I will be writing my third book.
เวลา 8 โมงเช้าที่จะถึงนี้ ผมคงจะกำลังเขียนหนังสือเล่มที่ 3 อยู่ (ตอนที่พูดอยู่นี้ยังไม่ถึง 8 โมง)
2) ใช้ future continuous tense กับเหตุการณ์ที่ผู้พูดมั่นใจว่าจะเกิดขึ้นเพราะมีการนัดหมายไว้แล้ว หรือสิ่งนั้นๆ ได้มีการตัดสินใจไว้ล่วงหน้าแล้ว เช่น
I will be staying here till Sunday.
ผมจะพักอยู่ที่นี้จนถึงวันอาทิตย์หน้า
The president will be meeting us next week.
ท่านประธานจะมาพบพวกเราในสัปดาห์หน้า
3) ใช้ future continuous tense เป็นวิธีการถามที่สุภาพ เกี่ยวกับแผนงานของคนอื่น ที่ใช้ future continuous tense ถามก็เพื่อบอกถึงสิ่งที่ผู้พูดได้ตัดสินใจแล้ว แต่ไม่ต้องการให้คำถามนั้น กดดันหรือมีอิทธิพลต่อผู้ถูกถาม เช่น
Will you be joining us tomorrow?
พรุ่งนี้คุณจะมาร่วมสังสรรค์กับพวกเราไหม
Will you be teaching English next term?
เทอมการศึกษาหน้าคุณจะสอนวิชาภาษาอักฤษไหม
By : Porntip Tummawat No.31
การใช้ going to วิธีทำกริยาให้อยู่ในรูป be going to มีดังนี้
ตอบลบ• เปลี่ยน กริยา be ให้อยู่ในรูปที่เข้ากับประธานเสียก่อน
• จากนั้นใส่ going to ตามด้วยกริยาตัวที่เราต้องการสื่อความหมายลงไป (be going to เฉยๆ จะไม่ให้ความหมายเท่าไรนัก เพียงแปลว่า "จะ" เท่านั้น)
เช่น ถ้าจะบอกว่า ฉันจะนอน ก็ให้เขียนประธานขึ้นมาก่อนว่า I จากนั้น ทำกริยา be ให้สอดคล้องกับประธาน I ซึ่งก็คือ เปลี่ยนจาก be เป็น am แล้วใส่ going to sleep เข้าไป เพียงเท่านี้ก็จะได้ประโยคว่า I am going to sleep ซึ่งแปลว่า ฉันจะนอน
ลองดูตารางต่อไปนี้ ครูใช้กริยา leave ซึ่งแปลว่า ออกเดินทาง ดังนั้น
• ประโยคบอกเล่าจึงแปลว่า ...จะออกเดินทาง
• ประโยคคำถามแปลว่า ...จะออกเดินทางหรือไม่
• ประโยคปฏิเสธแปลว่า ...จะไม่ออกเดินทาง
เช่น ประโยคบอกเล่า
I am going to leave.
I'm going to leave.
ประโยคคำถาม
Am I going to leave?
ประโยคปฏิเสธ
I am not going to leave.
I'm not going to leave.
By: Parichat Phukhao. No.47 M.2/1
Parts of Speech ( ชนิดของคำ )
ตอบลบข้อความ ประกอบด้วย"คำ" ( word ) หรือกลุ่มคำซึ่งนำมาเรียงต่อเนื่องกันเป็นวลี (phrase) หรือประโยค ( sentence ) จะมีหน้าที่อย่างหนึ่ง อย่างใดใน 8 หน้าที่ ตามหลักไวยากรณ์อังกฤษ ( grammar )หน้าที่ของคำเรียกว่า "ชนิดของคำ" ( parts of speech ) ซึ่งได้แก่
1. Noun ( คำนาม )
เป็นคำที่ใช้เรียกคน สัตว์ สิ่งของ ทั้งที่มีรูปร่างเช่น โต๊ะ สมุด และไม่มีรูปร่างเช่น วัน เวลา อากาศ รวมทั้งชื่อของคน สัตว์ หรือสิ่งของ เช่น
2. Pronoun (คำสรรพนาม )
เป็นคำที่ใช้เรียกแทนคำนามเพื่อหลีกเลี่ยงการกล่าวซ้ำ เช่น I, we, you, he, she, it หรือใช้แทนคำนามที่เราไม่ทราบว่าสิ่งนั้นเป็นอะไร หรือใคร เช่น someone, something
3. Verb (คำกริยา )
เป็นคำที่บอกอาการหรือการกระทำ ( action ) หรือบอกความเป็นอยู่ ( being ) หรือสภาวะความเป็นอยู่ ( state of being ) เช่น fly, is, am, seem, look.
4. Adjectives ( คุณศัพท์ )
เป็นคำที่อธิบายหรือขยาย noun หรือ pronoun ให้ไดัรายละเอียดเกี่ยวกับคุณสมบัติของสิ่งนั้นๆ เพิ่มขึ้น เช่น new, ugly, ill, happy, afraid, careless.
He bought a new car. เขาซื้อรถใหม่.( new ขยาย car ซึ่งเป็น noun )
They are ugly. พวกเขาน่าเกลียด ( ugly ขยาย they ซึ่งเป็น pronoun )
5. Adverb ( วิเศษณ์ หรือ กริยาวิเศษณ์)
เป็นคำที่อธิบายหรือขยาย verb หรือ adjective หรือ adverb ด้วยกันเอง เช่น hard, fast, very
He works hard. เขาเป็นคนทำงานหนัก (hard ขยาย works ซึ่งเป็น verb)
He is very rich. เขาเป็นคนจนมาก ( very ขยาย rich ซึ่งเป็น adjective )
He works very hard.เขาเป็นคนที่ทำงานหนักมาก ( very ขยาย hard ซึ่งเป็น adverb )
6. Preposition (คำบุพบท )
เป็นคำ หรือกลุ่มคำที่วางหน้า noun หรือ pronoun เพื่อแสดงว่าคำนามหรือสรรพนามนั้นเกี่ยวข้องกับคำอื่นๆในประโยคอย่างไรเช่น on, at, in, from, within
I will see you on Monday. ฉันจะพบกับคุณในวันจันทร์
She was waiting at the restaurant. เธอรออยู่ที่ร้านอาหาร
There is a cockroach in my room. มีแมลงสาบตัวหนึ่งในห้องฉัน
We must finish the project within a year. ราจะต้องทำโครงการนี้ให้เสร็จใน 1 ปี
7. Conjunction ( คำสันธาน )
เป็นคำที่ใช้เชื่อม คำ กลุ่มคำ หรือประโยคเข้าด้วยกันเพื่อให้ความหมายสมบูรณ์ขึ้น เช่น and, but, therefore, beside, either..or
John is rich and handsome .จอห์นเป็นคนรวยและรูปหล่อ
Either you or she has to do this job. ไม่คุณก็เธอที่จะต้องทำงานนี้
8. Interjection ( คำอุทาน )
เป็นคำอุทานที่แสดงถึงอารมณ์ ความรู้สึกที่เกิดขึ้นในขณะนั้น โดยไม่เกี่ยวข้องกับคำอื่นๆ ใน ประโยคเลย เช่น Oh God! , WOW, Hurrah
By:Sonrawit tongruang No15 M.2/1
การใช้ How much และ How many
ตอบลบMuch ใช้ขยายคำนามที่นับไม่ได้ นิยมใช้ในประโยคปฏิเสธ ประโยคคำถามและหลังคำ How, too, so, as เช่น
How much tea have you?
He has not much sugar.
He drinks so much beer that he gets fatter.
Many ใช้ขยายคำนามที่นับได้ พหูพจน์ นิยมใช้ในประโยชน์ปฏิเสธ และประโยคคำถามและหลังคำ how, too, so,as เช่น
How many pencils have you?
He has not many books.
I have as many pencils as you.
He drank too many glasses of wine.
การใช้ much, many ในประโยคบอกเล่า
1. ใช้กับคำว่า how เช่น
I know how much money he has.
I know how many book he has.
2. ใช้กับคำว่า so เช่น
She has so much money that she is not happy.
I have so many friends that I can't remember all their names.
3. ใช้กับคำว่า very เช่น
In the last examination, very many students failed.
Very much rice was spoiled by a new kind of insect.
4. ใช้กับคำว่า too เช่น
She ate too many apples.
I have too much work to finish in time.
5. ใช้นำหน้าประโยคบอกเล่า เช่น
Many people go to the beach every summer.
By: sonwarut tongruang No.9 M.2/1
Yes/No Question
ตอบลบคือ ประโยคคำถามที่ต้องการคำตอบว่า Yes หรือ No เวลาออกเสียง ท้ายประโยคจะต้องออกเสียงสูงขึ้น
การตอบคำถามแบบ Yes/No Question
จะมี 3 แบบ ตามลักษณะของรูปประโยคคำถาม คือ
1. ถ้าประโยคคำถามขึ้นต้นด้วย Verb to be เวลาตอบก็ต้องใช้ Verb to be เช่น
Is John a doctor?
---> Yes, he is. หรือ No, he isn't.
Are you Mr. White?
---> Yes, I am. หรือ No, I'm not.
2. ถ้าประโยคคำถามขึ้นต้นด้วยคำกริยาช่วย (Auxiliary Verb) เวลาตอบ ก็ต้องใช้คำกริยาช่วย เช่น
Can you speak English?
---> Yes, I can. หรือ No, I can't.
Can Tony swim?
---> Yes, he can. หรือ No, he can't.
3. ถ้าประโยคคำถามขึ้นต้นด้วย Verb to do เวลาตอบก็ต้องใช้ Verb to do เช่น
Does John speak French?
---> Yes, he does. หรือ No, he doesn't.
Do you drink coffee?
---> Yes, I do. หรือ No, I don't.
BY : Pantip Laosakul No.30 M.2/1